Koncentracija z uporabo različnih čutil
S stalnimi dražljaji, ki jih doživljamo, čutila pogosto le stežka obdržimo pod nadzorom. To je še posebej značilno za otroke, ki se živahno odzovejo na vsak dražljaj, svoje pozornosti pa ne morejo za dlje časa usmeriti le na eno stvar. Tudi starejši pa bodo z izboljšanjem koncentracije veliko pridobili, tudi če ne potrebujejo teh spretnosti za šolsko delo.
Fokus lahko izboljšajo vaje za koncentracijo pri učenju, ki vključujejo tudi nadzor nad različnimi čutili. Za to skrbi metoda VAK, ki opredeljuje prav glavna čutila in upravlja vlogo, ki jo imajo ta pri ohranjanju koncentracije. Metoda VAK s kratico označuje vizualna, avditorna in kinestetična čutila, gre torej za vid, sluh in gibanje. Na vseh teh področjih je treba dražljaje znati obdržati pod nadzorom ali pa kar ignorirati, če se želimo brez motenj posvetiti nekemu opravilu. Otrokom bodo vaje za koncentracijo pri učenju zelo koristile, saj običajno še niso vajeni pozorno delati dlje časa.
Metoda VAK je vključena v različne programe obšolskih izobraževanj, seveda pa se je lahko poslužimo tudi pri alternativnih oblikah učenja. Gre za to, da hkrati stimuliramo različna čutila, s tem spodbudimo celostno delovanje možganov in dosežemo učinke, ki jih ne moremo pričakovati pri dejavnostih, ki se osredotočajo le na eno čutilo. Morda se sliši kontradiktorno, a stimulacija vseh čutov hkrati vodi do boljše koncentracije in predvsem otrokom omogoča, da te dražljaje izključijo iz osredotočenega miselnega procesa. Mnoge vaje za koncentracijo pri učenju zato najprej koristijo učinke takšnega pristopa, da se možgani navadijo na koncentrirano delo, šele nato preidejo h konkretnim pristopom za učenje. Metoda VAK je nepogrešljiva komponenta raznih tečajev in izobraževanj, ki ponujajo ravno takšne učinke, na dolgi rok pa vodijo do odličnega celostnega razvoja otroških možganov in do krepitve raznih možganskih funkcij, kar se kaže v izboljšanih miselnih sposobnostih in tudi boljših rezultatih v šoli.