Filter trdih delcev v izpušnem sistemu dizelskega motorja
Različni motorji imajo različne izpušne sisteme. Ti so prilagojeni nalogam, ki jih imajo v boju proti različnim obremenitvam, do katerih prihaja pri izgorevanju pogonskih goriv. V primeru dizelskega motorja moramo nasloviti predvsem strupene trdne delce, ki nastajajo pri nepopolnem izgorevanju goriva. Sprošča se material, ki je škodljiv za okolje in za zdravje ljudi, zato je treba uhajanje v okolje čim bolj omejiti. Za to skrbi DPF oziroma FAP filter, ki je vgrajen v izpušni sistem. Ta kos ima izredno pomembno nalogo, zato se ga splača dobro vzdrževati, včasih pa zahteva tudi nekaj dodatne pozornosti. Možno je namreč, da filter trdih delcev povzroči nekatere težave.
Največji problem je seveda ta, da se filter zamaši. Do tega lahko pride na dolgi rok, saj se material, ki ga filter zadržuje, tam tudi nabira, filter pa se lahko zamaši. Posledica bo omejen prehod izpušnih plinov, kar na prvi pogled morda ni velik problem, a se hitro pokaže tudi na zmogljivosti in učinkovitosti motorja, posledično na porabi in stroških. Dobro vzdrževan FAP filter je vsekakor najboljša rešitev za zadovoljstvo pri vožnji, če uporabljamo dizelsko vozilo. Za čiščenje filtra lahko veliko storimo že sami, in sicer tako, da občasno za nekaj časa prestavimo v nižjo prestavo in vozimo pri visokih obratih. V nekaj minutah na ta način filter trdih delcev segrejemo, material se stopi in filter se nekoliko očisti. To je lahko dobra rešitev, če se pojavljajo težave s filtrom.
Je pa takšno čiščenje učinkovito le začasno. Ko se začnejo težave ponavljati, je pametno FAP filter temeljiteje očistiti. To opravljajo avtomehaniki s posebno opremo, zato se splača koristiti njihove storitve. Mehaniki filter trdih delcev varno odstranijo in očistijo ter nato ponovno namestijo na svoje mesto. Filter lahko tudi zamenjamo, na voljo so različne izvedbe z različnimi učinki.