Izdelava viličarjev na motor z notranjim zgorevanjem

Izdelava viličarjev na motor z notranjim zgorevanjem

11/30/2019 Off By prihsiters

Viličar je zelo pogosto uporabljan stroj, s katerim lahko na enostaven način premikamo težka bremena. Namenjen je zlasti bremenom oziroma tovoru, ki je pakiran na palete. Standardne palete omogočajo, da lahko viličar brez spreminjanja nastavitev za vilice premika vse kose tovorov, ki so na paleti. Palete se lahko tudi sklada eno na drugo, če tovor na njih to dopušča. 

Izdelava viličarjev poteka v specializiranih tovarnah. Motorji za pogon viličarjev so v veliki meri vzeti iz avtomobilske industrije, zato kakšne posebne prilagoditve niso potrebne. Tudi hidravlične komponente – valji in hidravlične črpalke, so po navadi pridobljene iz že uveljavljenih firm, ki se ukvarjajo s tovrstnimi izdelki. Na samem mestu izgradnje viličarja pa se vrši varjenje šasije, ki je strukturno najbolj pomembni del viličarja. Šasija mora biti seveda dovolj trdna, da vzdrži premikanje težkih bremen ter morebitne udarce padajočih bremen. Zdržati mora tudi prevračanja, saj nesreča nikoli ne počiva. Pomembna je tudi izgradnja kabine, ki mora biti čim bolj udobna, a hkrati varovati voznika pred padcem bremen nanj.

Tudi vilice za viličarja so na nek način osrednji kos, ki ga vsebuje vsak viličar. Vilice morajo biti narejene s precej nizko stopnjo odstopanja in veliko natančnostjo, da se lahko kosajo z najboljšimi konkurenti na trgu. Zlasti viličarji za visoko dvigovanje bremen morajo imeti vse dvižne komponente narejene s kar najmanjšo možno toleranco odstopanja od predvidenih vrednosti. 

Zato so novi viličarji praviloma zelo dragi. Mnogi novi lastniki se raje odločijo za rabljeni viličar starejše izdelave, s katerim se še vedno da marsikaj postoriti. Rabljeni viličar je tudi prva izbira za kmete, ki ne potrebujejo zelo velikih natančnosti pri vilicah in dvižnem okvirju. Za zahtevnejše uporabnike pa se da rabljeni viličar tudi obnoviti in mu izboljšati lastnosti upravljanja z novim kontrolnim sistemom.